Generalny wykonawca potrzebny od zaraz – gdzie go szukać i po czym poznać, że to ten właściwy?

Od tej decyzji może zależeć powodzenie inwestycji i spełnienie marzeń o własnym domu, klinice czy biurze. Wybór generalnego wykonawcy jest obarczony sporym ryzykiem i odpowiedzialnością, dlatego warto zastanowić się dwa razy, zanim podejmiemy tę decyzję. Kim jest generalny wykonawca i dlaczego sprawdzi się lepiej niż podwykonawcy? Jakie zadania zdejmie z głowy inwestorowi? Gdzie szukać sprawdzonej i rzetelnej firmy i przede wszystkim, czym się kierować przy jej wyborze? Na te pytania odpowiadamy w tym artykule.

Spis treści

Kim jest generalny wykonawca?

Zanim przejdziemy do najważniejszych punktów tego artykułu, czyli gdzie szukać generalnego wykonawcy inwestycji i po czym poznać, że to właściwa firma, warto dokładnie wyjaśnić kim jest generalny wykonawca. Najczęściej używanym słowem w kontekście takiej firmy jest „kompleksowość”. Generalny wykonawca to przedsiębiorstwo lub firma, która realizuje całość prac budowlanych i jest odpowiedzialna za każdy etap, jaki jest wykonywany w obrębie inwestycji. W praktyce oznacza to, że dba o kwestie formalne i pozwolenia, opracowanie kosztorysu i harmonogramu, przygotowanie projektu, po kompleksowe prace wykończeniowe. To właśnie na barkach generalnego wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za sprawny i planowy przebieg całej budowy.

Kluczowe zadania generalnego wykonawcy to:

        ·        Zadbanie o wszystkie formalności

        ·        Przygotowanie projektu, kosztorysu i harmonogramu prac;

        ·        Oszacowanie kosztów inwestycji;

        ·        Dobór materiałów budowlanych, negocjacje cen i transport;

        ·        Zatrudnienie i nadzór nad podwykonawcami;

        ·        Odpowiednie zabezpieczenie inwestycji i terenu wokół niej;

        ·        Realizacja projektu zgodnie z wytycznymi;

        ·        Przeszkolenie inwestora w zakresie korzystania z przestrzeni, jeśli tego wymaga;

        ·        Zapewnienie umowy gwarancyjnej i obsługa posprzedażowa wraz z serwisem;

Generalne wykonawstwo czy podwykonawcy - komu zlecić?

Najtrudniejszą a zarazem jedną z najbardziej kluczowych decyzji jest ta, komu powierzamy nasze pieniądze i marzenia o nowej inwestycji. Przede wszystkim ze względu na to, że to właśnie od niej zależy czy projekt biura, domu czy gabinetu przebiegnie bezstresowo i czy przez kolejne lata będziemy mogli się cieszyć przestrzenią wolną od usterek i zaprojektowaną zgodnie z naszym życzeniem. Odpowiadając na pytanie, komu powierzyć zadanie, odpowiadamy, że bez względu na to czy projekt jest mały czy większy i bardziej wymagający – warto zatrudnić generalnego wykonawcę. Dlaczego? Taka firma dba o bezpieczeństwo inwestycji w każdym calu. Odpowiada za nią całkowicie, dlatego to przede wszystkim w jej interesie jest, by cała budowa przebiegła zgodnie z planem, poprawnie i w terminie. Generalny wykonawca dobiera sprawdzonych podwykonawców, z którymi realizuje projekty od lat. Zna doskonale swoich fachowców, czego nie możemy powiedzieć o inwestorze, który zatrudnia podwykonawców, z którymi nigdy wcześniej nie miał do czynienia.

Dobra i sprawdzona firma dba jednocześnie o to, by projekt nie wychodził poza ramy budżetowe, dobiera odpowiednie materiały a nie tanie zamienniki, które mogą prowadzić do usterek. Dzięki temu inwestor nie musi być specjalistą od projektowania biura czy domu – może w tym czasie skupić się w pełni na swojej pracy. To szczególnie ważne w przypadku projektowania klinik medycznych, gdzie inwestorami są często aktywni zawodowo lekarze. Oni z reguły nie mają czasu ani wiedzy, aby zajmować się szczegółami budowy. W tym przypadku zaletą generalnego wykonawstwa jest to, że kontakt w sprawie inwestycji prowadzi tylko z jedną firmą.

Generalny wykonawca wie również, gdzie można zaoszczędzić, a gdzie tego nie robić. Zaufana firma wskazuje optymalne kosztowo rozwiązania i nawet jeśli na początkowym etapie inwestycji wydajne nam się, że rezygnacja z niektórych materiałów pozwoli nam zwiększyć oszczędności, to nierzadko w rezultacie ponosimy jeszcze większe finalne koszty. Jak to się dzieje?

Przykładowo – jeden z naszych inwestorów biurowych chciał zmniejszyć koszty inwestycji rezygnując z części asortymentu, jak szklane ściany, tapety czy wykładziny. Nawet jeśli w danym momencie miał wrażenie, że rzeczywiście zaoszczędził tę kwotę, to w ogólnym rozrachunku okazywało się, że tak nie było. Nieznajomość rynku, logistyki dostaw, sposobu montażu czy w końcu problemy z transportem poszczególnych części – to wszystko ma wpływ na końcowy rachunek. Dlatego generalny wykonawca już na etapie planowania projektu organizuje prace w ten sposób, by koszty były możliwie jak najniższe. Jeżeli w trakcie prac, zmienimy decyzje, trzeba się liczyć z tym, że może nas słono kosztować. 

Generalny wykonawca potrzebny od zaraz – gdzie go szukać?

Ogłoszenia w prasie architektonicznej i budowlanej, rekomendacje, fora branżowe i strony internetowe oferujące usługę generalnego wykonawstwa. Czy to dobre sposoby do znalezienia dobrej i sprawdzonej firmy? I tak i nie. Z jednej strony Internet jest daje nieograniczony dostęp do ofert, ale z drugiej strony pojawia się problem, jak spośród nich wybrać tę najlepszą?

Istnieje kilka punktów, które pomogą nam zweryfikować czy to właśnie tej firmy szukamy do naszego projektu. Przede wszystkim doświadczenie i portfolio. Jedno z drugim jest ściśle powiązane, bo za ilością i jakością projektów stoi doświadczenie firmy. Warto wiedzieć, że nie wszystkie przedsiębiorstwa mogą pokazywać realizacje na swojej stronie, dlatego warto umówić się na rozmowę z kilkoma wybranymi podwykonawcami, by dowiedzieć się więcej o ich pracy. Rozmowa to bardzo ważny etap wyboru.

W przypadku naszych Klientów zawsze prowadzimy rozmowy, w trakcie których szczegółowo wyjaśniamy każdy etap procesu inwestycyjnego. Dobra współpraca rozpoczyna się wtedy, kiedy zdobędziemy zaufanie inwestora i to jest dla nas kluczowe. Zawsze staramy się pokazać jak kompleksowo podchodzimy do projektu, jakie zadania i obowiązki zabieramy od inwestora i w czym go wyręczamy. Dobra rozmowa i prezentacja doświadczenia zebranego na najbardziej wymagających budowach powinna zdecydować o wyborze tej właściwej firmy.

Inwestycja to złożony proces, dlatego warto oddać swoje marzenia i oszczędności w dobre ręce. J

Informacje

Primater Sp. z o.o
Ul. Solec 18/B21,
00-410 Warszawa
NIP: 6391851603

Telefon: 797 585 000
E-mail: biuro@primater.pl

Kapitał zakładowy: 75.000,00 PLN
KRS: 0000209031
REGON: 278267621

Referencje

5/5

Fachowa praca i dobre ceny

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diama rebum. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Lorem ipsuonsetetur

Jan Kowalski
Prezes Resport Invest

Kontakt

Jeśli chcą Państwo przedstawić nam swój pomysł z chęcią podejmiemy się współpracy. Zapraszamy do skorzystania z poniższego formularza lub kontaktu telefonicznego.

Polityka prywatności i inne zapisy prawne

SPECTAR21

Primater Sp. z o.o
Ul. Solec 18/B21,
00-410 Warszawa
NIP: 6391851603

Telefon: 503 322 062
Telefon: 515 800 448
E-mail: biuro@primater.pl

Kapitał zakładowy: 75.000,00 PLN
KRS: 0000209031
REGON: 278267621